Een Europese campagne

Het hoofddoel van het door de Europese Unie ondersteunde „Efficiency 2.1” -initiatief is om consumenten te helpen bij hun aankopen door up-to-date informatie te geven over de meest energiezuinige toestellen op de markt en door deze consumenten aan te zetten om energie te besparen in hun dagelijkse leven.

Waarom een Europese campagne "myEcoNavigator"?

Tegenwoordig zijn huishoudtoestellen een pak energiezuiniger dan vroeger. Maar toch, het ruime aanbod maakt het moeilijk voor de klant om het juiste, meest energiezuinige toestel te kiezen. Handleidingen, labeling, testrapporten, aankoopgidsen: er is een heleboel informatie te vinden en dit maakt het soms verwarrend. Daarnaast verandert de manier van communiceren grondig. Mobiele toestellen nemen een steeds prominentere rol op in ons dagelijkse leven.

Twaalf Europese partners lanceren de campagne “myEcoNavigator” in tien Europese landen. Deze campagne wil de klanten via hedendaagse kanalen op onafhankelijke basis ondersteunen om het juiste, meest energiezuinige toestel te kiezen.

Smartphone App “ecoGator” - jouw persoonlijke gids voor energiezuinig kopen en leven

Het belangrijkste deel van deze campagne is een gratis smartphone app, ecoGator. Deze app is beschikbaar in 10 Europese landen en zal de gebruiker helpen om de juiste keuze te maken op vlak van energiezuinige toestellen. Daarnaast geeft deze app ook een heleboel tips om energiezuiniger te leven. 

Koopwijzer: De app helpt de consument om de juiste, meest energiezuinige keuze te maken, in de winkel of online.

Day-to-day mode: de app heeft een spel-element om de consumenten te motiveren om duurzamer te leven en de app op regelmatige basis te gebruiken. 

 

De app is gratis beschikbaar voor IOS en Android.